ציוד להתעמלות במים | המרכז לספורט אקווה ג'ים
top of page

ציוד לאימון אקווה ג'ים™- מה כן, ומה לא.

התאמת הציוד לאימוני אקווה ג'ים™ מתחיל בכלל בבית, עוד לפני היציאה לבריכה:

בגד הים



פריט תמים זה יכול לעשות את ההבדל בין אימון מהנה, לאימון מענה....

בגד ים לגברים:

בגד ים רחב (כגון מכנסי גלישה), נוטה "לעלות ולרדת" בזמן הפעילות במים. כמו כן, אם הקשירה לא טובה וחזקה מספיק, תמצאו עצמכם מחזיקים חזק מאוד את בגד הים בכל קפיצה, כדי לא להישאר בלי בקפיצה הבאה....

אצל הנשים הסיפור מעט שונה:

בגד הים צריך לספק תמיכה. להחזיק במקום את כל מה שצריך. הדבר האחרון שאת רוצה להתעסק איתו במהלך השיעור, זה לוודא שכל חלקי הגוף נמצאים במקום שהם צריכים להיות, וששום דבר לא "קפץ" החוצה...לכן, בגד ים עם תמיכה טובה לחזה, מבד חזק, יעשה את העבודה.

בכל מקרה, מומלץ שבגד הים (של הגברים ונשים כאחד), יהיה מבד עמיד לכלור. (בגדי הים מבד רגיל דוהים בבריכה, והבד מתפורר מהר מאוד).


נעליים לבריכה


זו לא טעות.

אנחנו רגילים לחלוץ נעליים לפני הכניסה לבריכה, אך באימוני אקווה ג'ים™ מומלץ מאוד לנעול נעליים. בנעליים המיועדות להאקווה ג'ים יש סוליה עם חורים, המאפשרת למים לזרום מתוך הנעל החוצה. עובדה זו גורמת לכך שהנעל תישאר קלה.

הנעליים מונעות החלקה, ובולמות זעזועים במים.

קיימים בשוק נעליים מיוחדות לאקווה ג'ים. אולם, אם לא רוצים להיכנס להוצאות נוספות, אפשר לקחת זוג נעלי ספורט ישנים, לכבס, ולנעול אותן רק לאימונים במים. נכון שהנעליים מוסיפות התנגדות ומשקל לרגליים, אך התועלת גדולה עוד יותר.


הגעתם לבריכה, מצוידים בבגד ים מתאים ונעליים.

כעת, השרביט עובר למדריך.

יש ציוד רב שמתאים לאימוני אקווה ג'ים™, אולם יש גם לא מעט אילתורים, ושימוש בציוד שלא שייך לבריכה.

הציוד הכי יעיל, והכי מומלץ, הם המים עצמם. אפשר לעשות אין ספור אימונים, ברמות קושי שונות, תוך שימוש במים בלבד. מאחר והמים מספקים התנגדות לכל הכיוונים ובכל תנועה, לא צריך יותר מזה.

מצד שני, הגיוון חשוב. גם למדריך, וגם למתאמנים.


נודל (המכונה גם בננה)

​​

אחד האביזרים הוותיקים בעולם האימונים במים. קיימים בשוק סוגים שונים של נודלים. השוני מתבטא בעובי (קוטר), אורך של הנודל והאיכות.

נודל דק מדי לא יספק מספיק התנגדות. מצד שני, נודל עבה מדי, יגרום לעומס רב על מפרק שורש כף היד, תוך ניסיון לאחוז בו לאורך זמן.




משקולות



קיימים בשוק 3 סוגים שונים של משקולות לאימוני אקווה ג'ים™.

המשקולות, כמו הנודל, עשויות מחומר צף, כך שעצם הכנסת המשקולת למים מצריכה עבודה.




השוני בין המשקולות נמצא בהתנגדות:

המשקולות הקטנות- בעלות 40% התנגדות,

משקולות בינוניות -60% התנגדות,

ומשקולות גדולות - בעלות 80% התנגדות.

מצד אחד מאוד מאתגר לקחת את המשקולות הגדולות ולעבוד איתן, ולצאת בתחושה של "כיבוש".

מצד שני, ההתנגדות הגדולה תבוא על חשבון איכות התנועה (על זה כתבתי בהרחבה פוסט נפרד).

אם צריך לגייס את הגוף כולו כדי לבצע את התנועה, המטרה קצת מתפספסת. עדיף לקחת משקולת בעלת אחוז התנגדות קטן יותר, ולעבוד מדויק, נכון, תוך בידוד קבוצת השרירים הרצויה.

למרות שיש ציוד המיועד לאקווה ג'ים™, עדיין יש בריכות בהן משתמשים בציוד מחדר הכושר במהלך האימונים במים. למשקולות ממתכת/ ברזל אין כל מקום בבריכה.

העבודה עם משקולות כאלו תהיה זהה לעבודה מחוץ למים, ובעצם למים לא תהיה כל משמעות.


לעיתים, כאשר אין תקציב למשקולות של אקווה ג'ים™, וגם אין משקולות ממתכת בנמצא, המדריך ינסה לאלתר, ויביא בקבוקי פלסטיק גדולים ריקים, או מיכלים ריקים של מרכך כביסה (הבקבוקים הגדולים..).

נכון שהבקבוק הריק צף על המים, וצריך להתאמץ על מנת להכניס אותו למים.

א ב ל ....

האחיזה בבקבוק לא נכונה ולא בריאה. אחיזה בבקבוק פלסטיק רגיל (של ליטר וחצי), תהיה באזור הצר של הבקבוק. אזור זה רחב, וכמו עם הנודלים הרחבים, גם פה יווצר לחץ גדול מאוד על מפרק שורש כף היד. בנוסף, מאחר והחלק הצר בבקבוק נמצא בשליש העליון של הבקבוק, האחיזה לא מאוזנת.

במיכלי מרכך הכביסה (הגדולים) , המצב עוד פחות טוב: אוחזים בידית, וגוררים את כל שאר המיכל לתוך המים. לאורך זמן, עבודה כזאת תגרום לנזק רב.

הציוד שציינתי פה הוא הציוד הנפוץ ביותר באימוני האקווה ג'ים™. אין זה אומר כי לא קיים בשוק ציוד אחר שמתאים לאימונים במים. אם נתקלתם בציוד כלשהו ואינכם בטוחים כי מקומו אכן במים, בדקו, שאלו, על מנת למנוע מעצמכם נזקים !




bottom of page