איך להפוך ממדריך טוב למדריך מצוין ( חלק 2) | המרכז לספורט אקווה ג'ים
top of page

ממדריך טוב, למדריך מצוין - חלק 2

מאז הפוסט הקודם בנושא, הספקתם להגיע לפני הזמן לאימון ועם המון אנרגיות חיוביות, הנגן טעון ועל מצב טיסה, הפלייליסט מוכן בקפידה, כל הציוד מוכן במקום נגיש, הייתם בהשתלמויות, רעננתם את החומר וגם מצאתם חידושים וגיוונים. עכשיו הגיע הזמן לליטוש הסופי (שזה כמובן החלק הקשה יותר...):


1. הצמיחו עור של פיל:

  • הכנתם אימון מעולה, אתם כבר לקראת סיום, ומישהו פשוט יוצא לפני הסוף. ככה. בלי להגיד מילה. לוקח את עצמו, את הדברים והולך. לא אמר כלום לפני האימון לגבי עזיבה מוקדמת.

רוב הסיכויים, שזה לא בגללכם. זה לא הזמן להיעלב. חייכו, נפנפו לו/לה לשלום, והמשיכו באימון. הרי אם האימון לא היה נעים להם, כבר מזמן היו יוצאים, ולא מחכים לדקות האחרונות.

  • לפעמים המתאמנים מרגישים איתנו (המדריכים) מאוד בנוח ורוצים לחלוק ולשתף בתחושות ומחשבות ושלהם לגבי האימון ולעיתים אף יתנו לנו "טיפים" לאימונים הבאים: זה יכול להיות בעניין המוזיקה שנעמה להם - ובדרך כלל כשבאים ומעירים לנו, זה כי פחות נעם להם. ההערה עשויה להיות לגבי תוכן האימון בכלל, למה עשינו משהו כזה ולא אחר, או שאצל מדריך אחר עשו משהו אחר ואולי כדאי לנו גם לאמץ את זה.

חייכו, תגידו תודה, ותחשבו אחר כך על הדברים שנאמרו. לפעמים באמת צריך לשים אותם בצד ולפעמים, אפשר לקחת את הדברים שנאמרו כדי לגדול ולצמוח. הרי המתאמנים הקבועים שלנו (וכאן חשוב להבדיל בין מתאמן קבוע לבין מתאמן שפתאום הופיע לאימון, ועל כל דבר יש לו מה להעיר) אוהבים את האימונים וממשיכים לבוא. אז למה לא לקבל מהם משוב ?

  • הערות בנוגע ללבוש שלנו: "הצבעים האלו עושים לי סחרחורת, ההדפס לא נעים בעין, הצבע של המכנס לא מחמיא לך..." ויש עוד ועוד...

ייתכן ובגד עם הדפס צעקני ורועש אולי לא יתאים לקבוצה אחת, אך מאוד יתאים לקבוצה אחרת.גם במקרה הזה, רוב הסיכויים שהדעות חלוקות (ויש דעות...שלא יהססו לחלוק אתכם!). תדעו מה לקחת, מה להשאיר, ממה להתרגש, ומתי להגיד "תודה" על מחמאה.

2. (נסו) לזכור שמות:

רובנו מאמנים יותר מקבוצה אחת. ובכל קבוצה (בתקווה) יש הרבה מתאמנים. נכון שהסעיף הזה לא פשוט, אך מצד שני, מתעמלים שאנחנו פוגשים לפעמים מספר פעמים בשבוע, במשך כמה שנים.. כדאי לנסות לזכור את השמות. זה עושה משהו. זה עושה את ההבדל בין "אני עוד סתם מישהו שמגיע לאימון" לבין פניה שמית, אישית.

3. בהמשך ישיר לשמות, מגיע הסעיף הבא: חלק מהתפקיד שלנו כמדריכים - הוא לתקן. גם את המתאמנים שעומדים בסוף, מאחורה, וחושבים שאם הם יתחבאו שם, לא נראה אותם. אלא שבטוחים שלא משנה מה הם יעשו שם במים, אני לא אראה. וכל פעם מחדש הם מופתעים איך רואים כל מה שהם עושים.ה - כ - ל !!אז תעירו, תתקנו (אלא אם אותו מתאמן שוב ושוב מסרב לקבל את ההערות, וממשיך לעשות את מה שהוא חושב ואיך שהוא חושב שצריך. יש גם כאלה. לא צריך להתעקש). המתאמנים יעריכו את ההערות שלכם יותר מכל אימון יצירתי שתכינו!

4. היו יצירתיים: יש קווים ישרים, וצריך לדעת לעקל את הקווים. תדעו לתת חלופות. תרגילים חלופיים למי שהגיע עם כאב גב, עם דלקת כזו או אחרת. האימון הוא הרבה מעבר למערך האימון שהוכן מראש. במקום שמשהו יעמוד ויחכה לתרגיל הבא, כי התרגיל הספציפי הזה לא עושה לו טוב, תנו לו בינתיים משהו אחר לעשות.

5. הגיעו המון משתתפים לאימון? צפוף נורא?התאימו את התרגילים - כך שהם לא ידגישו עוד יותר את הצפיפות. בבריכה, עבדו בכיוון היחיד בו תמיד יש מקום (למעלה :-) ), והמנעו מתנועות בטווחי תנועה גדולים. ובאותו הקשר- כשהאימון הצפוף הסתיים לו בשלום, בלי קריאות "אוף, נורא צפוף פה, אולי המציל יפתח עוד מסלול? " - משפט שבשנייה אחת מדליק את כל הקבוצה, וגם למי שהצפיפות עד עכשיו לא הפריעה, עכשיו היא פתאום מפריעה - פרגנו, ותסיימו עם מילת תודה על האיפוק, על כך שלמרות הצפיפות, היה נעים וכייף.


 

רוצה ללמוד איך להדריך בעצמך?



סיימת את קורס הכשרת המדריכים אבל חסרים לך השראה ורעיונות?

למעלה מ-15 שעות של השראה מחכים לך

לך נשאר רק לבחור מה מתאים לך.

bottom of page