מה זה אימון Tabata ואיך עושים אותו במים?

אימון Tabata הוא אחד הטרנדים המובילים בעולם הכושר בשנים האחרונות.

זה אימון זמין ונח (ומאוד מאוד יעיל). אפשר לעשות אותו בכל מקום:

לא צריך שום ציוד - פרט לגוף עצמו.


העקרון המוביל באימון טאבאטה, היא עבודה עם משקל הגוף: לעבוד ב-100% יכולת. הכי חזק שאפשר.

אבל מה קורה כשמכניסים אימון כזה לבריכה? הרי בבריכה הגוף צף, והעקרון של עבודה מול משקל הגוף - מבוטל כמעט לגמרי.


ביבשה עובדים מול משקל הגוף - אך במים - עובדים מול ההתנגדות של המים - כך שלעיתים העבודה במים תהיה אף קשה יותר מאשר ביבשה.


יתרון נוסף של אימון Tabata במים (ואימונים בעצימות גבוהה בכלל) - מעצם הכניסה למים, דופק הלב יורד בכ-13 אחוז.

משמעות הדבר, שבמים ניתן לעבוד יותר זמן, בעצימות גבוהה מאוד, מבלי להגיע לדופק גבוה כמו ביבשה.


העיקרון שעומד מאחורי אימון Tabata הוא פשוט:

עבודה במקסימום יכולת במשך 20 שניות,

מנוחה של 10 שניות.

כל זה, למשך 8 מחזורים.


רוצים להתנסות באימון אקווה ג'ים™ אישי? לחצו כאן

אהבתם? השאירו לי תגובה :-)

83 צפיות
  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest Social Icon
  • Instagram Social Icon

 אם תשאירו פרטים, אוכל לחזור אליכם