היתרונות של התעמלות במים בחורף
top of page

מי בכלל הולך לבריכה בחורף?

ספורט אקווה ג'ים™ מצוין לכושר הגופני, וגם שורף המון קלוריות, אבל איך בכלל מתחילים?


אחרי שעברנו את שלב בגד הים, ושלל תירוצים של מזג אויר, בוקר/ערב וכל העולה על הדעת. אפשרות אחת היא לבדוק בבריכה בקרבת הבית מתי מתקיימים אימונים קבוצתיים, ולהצטרף לקבוצה קיימת. היתרונות הבולטים של אימונים קבוצתיים הם: הדינמיקה הקבוצתית, האווירה הקלילה וכייפית באימון, האינטראקציה עם אנשים חדשים (מתאמנים בשיעורים כאלה יעידו על קשרים חברתיים חדשים שנוצרו ונמשכו הרבה מעבר לפעילות בבריכה).


​​החיסרון הבולט של אימון קבוצתי הוא הצורך להתאים את עצמך ללוח הפעילויות של המקום. לא תמיד השעות מתאימות, וזה לא תמיד נח. אם כבר התקבלה החלטה לבוא לבריכה ולהצטרף לאימון אקווה ג'ים, אפשר גם להתאמן לבד. להלן מספר תרגילים אותם ניתן ליישם כבר בביקור הבא בבריכה (ואפילו לשלב אותם לפני/ אחרי השחייה):הליכה במים – קדימה ואחורה. אם הבריכה משופעת, זה יתרון נוסף, כי ברגע שמגיעים למים העמוקים, ממשיכים ללכת, למרות שהרגליים לא נוגעות ברצפה. בצורה זו, צריך גם להתקדם, וגם לשמור על הראש מחוץ למים.

מי שחושש מהמים העמוקים, ובכל זאת רוצה לחוות את ההרגשה של התקדמות ללא מגע בקרקעית, יכול להיעזר בנודל (הקרוי גם בננה), אותו אפשר להחזיק מתחת לזרועות (כאשר הוא מלופף סביב החזה), או בין הרגליים (כמו בישיבה על סוס), לשקוע לתוך המים עד שהכתפיים בקו המים, ואז אפשר בקלות להרים את הרגליים מהרצפה.

אחרי שעשיתם כמה בריכות בהליכה, אפשר להגביר את הקצב, ולהמשיך בריצה. גם פה, אפשר לשלב ריצה לפנים וריצה לאחור. ואפשר גם הצידה!

תרגיל אחרון מאותה סדרה: אופניים. הרגליים עושות תנועה מעגלית, כמו ברכיבה על אופניים. הרעיון כבר ברור – אפשר גם לאחור, וגם הצידה.את התרגילים ניתן לעשות כאשר הידיים עוזרות בהתקדמות, או הידיים לא עושות דבר, ואז העומס המופעל על הרגליים גדול יותר. במהלך ביצוע התרגילים חשוב לשמור על מנח אנכי של הגוף, כאשר הגוף נוטה מעט לכיוון התנועה. בהצלחה ולהתראות בבריכה!




bottom of page