כל הדרכים להעביר אימון שלם (במים) מבלי להתאמץ בכלל...https://static.wixstatic.com/media/56b06c_90bd699540d546378e8d13b56639e37f~mv2.jpg/v1/fill/w_1000,h_809,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01/56b06c_90bd699540d546378e8d13b56639e37f~mv2.jpg
top of page

כל הדרכים להעביר אימון שלם (במים) מבלי להתאמץ בכלל...

אחת השיחות השכיחות במלתחות בבריכה: "איך היה האימון היום?" מאחר ואני מעבירה כמה אימונים רצופים (את אותו אימון בדיוק), המתאמנים של האימון שהסתיים מעבירים דיווח לבאים בתור...

לפני כחודש, בתחילת האימון השני, אחד המתאמנים נכנס לבריכה ואמר לי "אה...שמעתי שהאימון היום ממש קל...".

"טוב.." עניתי לו, "לא יודעת מה שמעת וממי, אבל כנראה שמי שאמר לך את הדברים, ממש פספס את המטרה של האימון היום".


איך אפשר עד כדי כך לעשות את האימון "ליד"?באמת יש אימונים (כמו אימוני Tabata, אימון אינטרוולים וכל שאר האימונים בקבוצת האימונים בעצימות גבוהה - HIIT), שמעלים מהר את הדופק, ונוכח האינטנסיביות של האימון, מרגישים את העבודה בצורה עצימה מאוד: הלב דופק בעוצמה, מתנשפים לא מעט וממש מרגישים את העבודה בכל שריר ושריר.

אבל...האם זה אומר שאימון שהוא לא אימון בעצימות גבוהה (HIIT) - הוא אימון "חלש" יותר, טוב פחות? אימון שלא יוצאים בזחילה מהמים - הוא בהכרח אימון פחות יעיל? התשובה היא חד משמעית: לא!


לכל אימון מטרה משלו. כל אימון בנוי בצורה שונה, על מנת להפעיל את השרירים ומערכות הגוף - בצורות שונות ובטווחי תנועה שונים.

הרי אם בכל אימון אני אעבוד על אותן קבוצות שרירים, באותו קצב ובאותה עצימות, נגיע למצב של התרגלות והסתגלות של הגוף. משמעות הדבר, שגם התרגילים ה"קשים" יאתגרו פחות: כולם כבר יודעים מה צריך לעשות, והתרגיל הופך לשגרתי ומשעמם.


למשל, אם במשך חודש שלם, 4 אימונים בשבוע, אני אעבוד על תנועות קצרות ומהירות (שיעלו מאוד את הדופק), אך לא אקפיד על כח או הגדלת טווחי תנועה, בסוף החודש, יקרו מספר דברים:

א. שעמום היסטרי! כמה כבר אפשר לעשות את אותו הדבר?

ב. מאחר והשרירים כל הזמן עובדים בטווחי תנועה מאוד קטנים, המחסור בטווחי תנועה יורגש די מהר.

ג. העבודה בטווחי תנועה קטנים והוספת תנועות קצרות ומהירות, יפעילו שוב ושוב את אותן קבוצות שרירים באותה צורה בדיוק. ואחת המטרות שלי היא- הפעלת כמה שיותר קבוצות שרירים בטווחי תנועה שונים.


לכן חשוב הגיוון. לכן חשוב לאתגר את אותן קבוצות שרירים, בכל פעם בצורה שונה. גיוון בתנועות, בתרגילים, במהירות ובעצימות - גם יפעיל קבוצות שרירים שונות, וגם יפעיל את אותן קבוצות שרירים - בצורות שונות.


כמדריכה, התפקיד שלי הוא לא רק להעביר את האימון (רצף תרגילים), אלא גם לתת את ההנחיות הנכונות:

בתחילת האימון אני לא עומדת ומסבירה מה מטרת האימון ובמה נתמקד היום. את המיקוד ודגשים - אני נותנת תוך כדי ביצוע התרגילים, על ידי הדגמה ודגשים מילוליים. הדגש יכול להיות כיוון דחיפת המים (פנימה/ החוצה/ למעלה/ למטה), או כמה גבוה להרים את הברכיים בתרגיל Level II, או בכלל להפך - לעבוד בתנועות ארוכות ואיטיות.


כל אימון - גם את האימון הכי אינטנסיבי, אפשר לעשות "ליד", ולצאת מהאימון עם הרגשה שהיה ממש קל. אבל, אם שמים לב ומתייחסים לדגשים השונים - זה מה שעושה את ההבדל בין אימון לאימון ובין אימון "פרווה" לאימון שבאמת עובדים בו.

bottom of page