מה זה שיעור התעמלות במים - במים עמוקים? | המרכז לספורט אקווה ג'ים

אימון אקווה ג'ים™ במים עמוקים

התמונה זהה בכל פעם מחדש:


המתאמנים מגיעים, מסתכלים על הנודלים, מסתכלים עלי...מסתכלים שוב על הנודלים ושוב עלי...מגיעה השאלה: מים עמוקים ?"כן" – אני עונה.ואז מגיעות התגובות: "מה ? עוד פעם? למה? אבל זה קשה....."


בסוף האימון הם כבר נשמעים אחרת לגמרי, בעיקר מרוצים מאוד מהעבודה הקשה ותחושת ההישג.



אז מה יש בדבר הזה, באימון במים עמוקים, ולמה אני כל כך מתעקשת עליו? אימון אקווה ג'ים™ במים עמוקים – כשמו כן הוא: שיעור בו אין כלל מגע עם הרצפה.​ מאחר וקשה מאוד להחזיק את הראש מעל המים לאורך זמן, ולהשתמש בכח רגליים לאורך זמן, וגם לבצע את התרגילים, משתמשים באימון באמצעי ציפה. במצב האופטימלי, זה נעשה עם חגורות ציפה (ראו תמונה משמאל).



הידיים משוחררות כדי לעבוד, הרגליים יכולות לזוז בצורה חופשית. במציאות, צריך להשתמש במה שיש בבריכה – ואלו נודלים.אפשר לשבת על הנודל, לשים אותו מסביב לחזה, ואפשר גם לסרוגין לשים אותו בצד, על שפת הבריכה, ולעבוד ללא ציוד ציפה בכלל (מה שיעלה את הדופק, ויגרום לכם לעבוד קשה כדי לשמור את הראש מעל המים – ועל ידי כך, יעלה את הדופק וישפר את סיבולת לב הריאה.) עד כאן העניין הטכני.יש כמה הבדלים מהותיים בין אימון אקווה ג'ים™ במים רדודים, לעומת אימון במים עמוקים:

  • באימון במים עמוקים אין כלל מגע ברצפה. אין מה שייצב את הגוף. כל תנועה שמבצעים, נעשית באמצעות כח שריר בלבד. במים הרדודים נעזרים גם ברצפה כדי לקפוץ, כדי להרים את הרגל. במים העמוקים, צריך להרים את הרגל מכח השריר בלבד (כמובן שאפשר להיעזר בידיים).

  • מאחר והגוף "משוחרר" ואין שום דבר שיקבע אותו לרצפה, איזון וייצוב הגוף חשובים מאוד: שרירי הליבה (Core Muscles) צריכים לעבוד ללא הרף, כדי לשמור על מנח גוף נכון בתרגילים. (Body Alignment). במילים אחרות: שרירי הליבה עובדים מתחילת השיעור ועד סופו. גם במצב בו יושבים על הנודל, חשוב לזכור שהנודל נמצא שם לצורך ציפה בלבד, ועדיין צריך לדאוג לאזן את הגוף – דהיינו, לא לשקוע לתוך הנודל ולשמור על גו זקוף, חזה פתוח וכתפיים מעל האגן.

  • חלק מההסתגלות באימון אקווה ג'ים™ במים עמוקים, היא היכולת לבצע את התרגילים, ולא להיסחף בבריכה מצד לצד עם המים, אלא לשמור על הגוף במקום, בנקודה מסויימת. במים רדודים האחיזה ברצפה מסייעת לכך (כמובן יחד עם הפעלת שרירי הבטן), אולם במים העמוקים, מסתמכים אך ורק על עבודת השרירים, וגריפה מאוזנת של הגפיים, כך שהגריפה קדימה/ אחורה תהיה באותה עוצמה כדי להישאר באותה נקודה.

  • בינתיים עשינו תרגילים בישיבה על הנודל, וגם כרכנו אותו סביב החזה. אבל יש עוד הרבה דברים שאפשר לעשות איתו: למשל, לעמוד עם רגל אחת על הנודל (כן...במים עמוקים!) – וכמובן לזכור לעמוד גם עם הרגל השניה... ואם אפשר על רגל אחת, למה לא לעמוד עם שתי הרגליים על הנודל? בזמן שהנודל מתחת לרגל אחת (או שתיים), אפשר לעשות מגוון תרגילים שמצריכים המון שיווי משקל: לכופף וליישר את הברכיים, התקדמות – רק בעזרת הידיים, ושמירה על שיווי משקל, הליכה במקום ועוד ועוד... זה אולי נשמע פשוט וקל...אבל זה ממש לא. לוקח זמן להתאזן ולמצוא את שיווי המשקל (וכל תנועה הכי קטנה מפרה את האיזון ...). מצד שני, גם הניסיונות להגיע לעמוד על הנודל – מחזקים את הגוף ושורפים המון קלוריות.

#deepwatertraining #אימון #פיטנס

39 צפיות
  • Pinterest Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • YouTube Social  Icon
  • Instagram Social Icon

 אם תשאירו פרטים, אוכל לחזור אליכם